Akou cestou nájdu internetoví užívatelia vašu stránku? Predstavte si to zo svojho vlastného pohľadu. Ak máte záujem nájsť určitú tematiku, produkt alebo službu, spravidla nehľadáte konkrétny web. Vysoké percento užívateľov použije internetový vyhľadávač ako Google, do ktorého zadajú svoje hľadané výrazy, resp. kľúčové slová. Na základe týchto tematicky blízkych výrazov následne nájdu relevantný obsah, čo sa nachádza hneď na niekoľkých webových stránkach, ktoré poskytne vyhľadávač vo svojich organických výsledkoch.
A aj vy dobre viete, že si všimnete a navštívite predovšetkým odkazy, ktoré sú na predných pozíciách. Tie totiž bývajú najviac relevantné, kvalitné a máte ich hneď pred sebou. Vlastne za efektívne umiestnenie v organických výsledkoch môžeme považovať niektorú z pozícií na prvých dvoch až troch stranách. Samozrejme čím je odkaz na váš obsah vyššie, tým je to pre vašu viditeľnosť a návštevnosť lepšie.
- Pre vašu internetovú stránku by preto malo byť podstatné, na akej pozícii ju Google poskytuje vo svojich organických výsledkoch.
Presnú pozíciu vám však nevie zaručiť nikto, tieto výsledky sú stále v pohybe. A toto je dôvod, prečo by weby mali podstúpiť optimalizáciu pre vyhľadávače (search engine optimization). Tá je funkčným prostriedkom k tomu, aby sa váš web nastavil do podoby, v ktorej bude dosahovať vyššiu a čo možno najvyššiu pozíciu vo vyhľadávačoch. Každopádne lepšie postavenie v organických výsledkoch, než aké mu prináleží dnes. Dá sa to! A aj začínajúci web dokáže v tomto smere konkurovať známejším konkurentom.
Aby bol výsledok čo najlepší, základom je seo kontrola seolight.ska porada s profesionálnou agentúrou, ktorý má s optimalizáciou už dlhoročné skúsenosti. Posvietia si na vnútorné ako aj vonkajšie faktory vašej stránky, ktoré by ju po úprave mohli dostať na oveľa lepšiu pozíciu, kde sa tak stane viditeľnejšou pre skupinu potenciálnych záujemcov. A o to predsa ide!