Prakticky každá webová stránka začne plniť svoj potenciál až potom, čo bude navštevovaná. No ale k tomu musí byť najskôr dobre viditeľná. Ideálne na efektívnych zdrojoch návštevnosti, k akým sa určite radí internetový vyhľadávač ( ideálne Google). A k dosiahnutiu takéhoto efektu sa využíva seo web.
- Je to súbor techník po slovensky označovaných akooptimalizácia pre vyhľadávače(search engine optimization), čo má za cieľ posunúť váš web na viditeľné a teda predné miesta vo výsledkoch hľadania.
Pretože dosiahnutie určitej priečky napr. v Google je výsledkom postupov „vyhľadávacích robotov“, čo majú svoje prednastavené kritériá. A podľa nich poskytujú užívateľovi relevantné výsledky v konkrétnom poradí. Do popredia teda dávajú odkazy zo svojej databázy, čo k hľadaným výrazom považujú za najviac relevantné a kvalitné.
Postup všetci dobre poznáme. Do okienka zadáte akýkoľvek výraz a Google vám následne ponúkne výsledky. Niektoré máme hneď na očiach, respektíve na prvých dvoch-troch stranách a ďalšie sú kdesi vzadu. Je tak veľmi pravdepodobné, že navštívme práve odkazy na weby, čo sú na predných pozíciách. Tieto odkazy sú zoradené podľa relevantnosti a kvality svojho obsahu, ale takisto napr. na základe svojej funkčnosti, responzivity a podobne. Faktorov je v skutočnosti veľa, no a s tými pracuje odborná optimalizácia.
- Hoci je takýto princíp teoreticky dobre známy, jeho funkčnosť sa ovplyvňuje oveľa náročnejšie a hľadí sa na veľa on-page (vnútorných) a off-page (vonkajších) faktorov konkrétneho webu vo forme, aby tento čo najlepšie zodpovedal kritériám vyhľadávačov.
Medzi on-page faktorymôžeme zaradiť: Optimalizáciu obsahu a jeho kvalitu, dĺžku textu, keywords v texte, nadpisy, podnadpisy, opisy obrázkov, URL adresy,… v skratke funkčnosť a štruktúru vnútornej časti stránky.
Dôležité sú ale aj off-page faktoryako: Tvorba spätných odkazov (ich množstvo a to, kam budú umiestnené), propagácia webu na sociálnych sieťach a publikácia články na „vonkajšie“ weby.