Vidíme, že veľa väčších ako aj menších, pokročilých a tiež začínajúcich podnikateľov sa rozhodlo preniesť svoju činnosť do online sveta. Okrem kamennej predajne a fyzicky dostupných služieb majú svoj e-shop alebo web, ktorým sa chcú ešte viac a efektívnejšie zviditeľniť. Zároveň tak osloviť a získať väčšie množstvo záujemcov o ich predávané produkty či služby.
Pretože práve na internete sa dnes nachádza obrovské množstvo užívateľov. V neposlednom rade internet predstavuje pomerne veľa zaujímavých a funkčných možností, ako sa týmto užívateľom dostať na oči, osloviť ich a ideálne premeniť na zákazníkov. Ale všetko postupne.
Najskôr je dôležité získať pre náš konkrétny web rastúcu návštevnosť. Tým pádom musíme podstúpiť kroky k jeho zviditeľneniu. A viete o tom, že v tomto smere je populárne organické zviditeľnenie v internetových vyhľadávačoch, akým je napríklad Google? Iste, má to svoju logiku, predsa cez vyhľadávač „hľadajú všetci všetko“ a k tomuto sa využíva proces optimalizácie známy ako SEO.
- Tento proces sa bude zaoberať vašim webom a jeho vnútornými a vonkajšími faktormi. Všetkými on-page a off-page faktormi, ktoré sa zapríčinia o jeho vyššie postavenie v organických výsledkoch hľadania.
Funkčné SEO ale nezahŕňa iba vnútorné úpravy stránky, musí sa starať takisto o faktory, ktoré sú „tam vonku“, pretože aj tie sa podpisujú pod jeho aktuálnu pozíciu. Napríklad ak na váš web odkazuje viac linkov z kvalitného obsahu, napr. článkov a z dôveryhodných zdrojov, čiže iných webov, týme je pre užívateľov dôveryhodnejší a Google berie tento faktor do úvahy. Práve preto vie byť pre seo účinný linkbuilding.
- Teda áno, určite je pre vašu viditeľnosť prospešné venovať pozornosť aj „off-page“.
Dôležitým bodom optimalizácie a zároveň budovania vášho brandu je obsahová tvorba. PR články, SEO články, copywriting, skrátka obsah, ktorý zaujme a zviditeľní.