Človek, ktorý sa zaoberá podnikaním na internete pravdepodobne venuje veľký záujem hlavne spôsobom, akými sa dá zviditeľniť jeho web a získať pre neho rastúcu návštevnosť. Práve z rastúcej návštevnosti totiž vzniká pravdepodobnosť vzniku konverzií na stránke, teda napríklad vytvorených objednávok. V tomto smere nás možno napadne investovať do platenej reklamy a takisto byť pravidelne aktívny/a na sociálnych sieťach. Je tu však ešte jeden veľmi zaujímavý trik.
Vysoká návštevnosť sa dá dosiahnuť prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Napríklad cez Google. Tu ale opäť nemusíme vravieť o platenej reklame, ale o prirodzenom dosiahnutí predných pozícií. A k tomuto cieľu sa používajú procesy zahrnuté v SEO.
SEO je skratkou z anglického Search Engine Optimization, ktorej v slovenčine hovoríme optimalizácia pre vyhľadávače. Musí ísť teda o funkčnú optimalizáciu konkrétneho webu, po ktorej bude dosahovať možné najvyššie a veľmi dobre viditeľné postavenie vo výsledkoch v Google, prípadne v iných vyhľadávačoch (Seznam, Yahoo, Bing, atď).
V skutočnosti to ale nie je jednoduchý proces a využíva sa pri ňom pomerne veľa nástrojov. Vo viacerých prípadoch sa preto tento proces zverí do rúk odborníkom, respektíve seo agentúre.
V stručnosti je tu dôležité pracovať s on-page a off page faktormi stránky.
On-page faktory sú tie, ktoré súvisia s vnútornými súčasťami stránky, teda napríklad s jeho obsahom, štruktúrou a technickým stavom.
Off. Page faktory sú zasa tie vonkajšie, ktoré sa ovplyvňujú „diaľkovo“. Ideálnym je v tomto prípade linkbuildinga práca so spätnými odkazmi, ktoré sa umiestnia na iné weby, no budú smerovať k vám.
- Spätné odkazy sú inak známe aj ako linky. V skratke ak je týchto odkazov viac a sú zahrnuté v zaujímavom obsahu a umiestnené na dôveryhodných weboch, tak ide o jeden z faktorov lepšieho postavenia vašej stránky vo vyhľadávačoch.