Že je internet funkčným miestom na zviditeľnenie vašich služieb, respektíve vašej webovej stránky alebo e-shopu, to asi nie je nutné pripomínať. Áno, je. Lenže tým pádom sa v tomto online priestore nachádza konkurencia. A takisto vôbec nie je samozrejmosťou, že niekto nejakou náhodou natrafí práve na váš web. Aby bol tento viditeľný a teda rástla jeho návštevnosť, je vhodné orientovať sa na postupy seo seolight.sk, teda na optimalizáciu pre vyhľadávače.
A čo to konkrétnejšie znamená?
V stručnosti snaha o to, aby sa konkrétny web nachádzal čo najvyššie vo výsledkoch hľadania v internetových vyhľadávačoch, akým je napr. Google. Ten ponúka užívateľom výsledky na základe hľadaných výrazov, respektíve kľúčových slov a tieto výsledky sú zoradené podľa relevancie.
- Tým pádom sa užívateľovi do popredia dostanú tie najzaujímavejšie výsledky (podľa kritérií a hodnotenia algoritmov konkrétneho vyhľadávača). Teda relevantný obsah s kľúčovými slovami nachádzajúci sa na kvalitne optimalizovaných weboch.
Kvalita obsahu, zahrnuté kľúčové slová, responzivita stránky, počet a kvalita spätných odkazov na daný web,… sú v skratke faktory, podľa ktorých Google rozhoduje o výslednom poradí, ktoré poskytne užívateľom. A samozrejme v tomto smere je veľkou výhodou, ak sa odkaz na konkrétnu stránku nachádza na niektorej z prvých dvoch alebo troch strán.
Skúsme sa nachvíľu vžiť do úplne bežnej situácie. Chcete nájsť nejaké informácie napr. o špecifickom tovare alebo službách. Slovenský užívateľ s najväčšou pravdepodobnosťou použije Google a do neho zadá určitý výraz alebo slovné spojenie, čo má cieliť na konkrétnejšie výsledky. Potrvá to niekoľko stotín a pred sebou má zoznam nájdených odkaz na špecifický obsah, čiže výsledky, ktoré sú zoradené podľa relevancie a kvality. A s najväčšou pravdepodobnosťou klikne na niektoré z odkazov, čo sa nachádzajú na prvých dvoch stranách.
- A práve tu sa môže nachádzať odkaz na váš web v prípade, ak prejde kvalitnou optimalizáciou.