Chcete „optimalizovať“ vaše webové stránky? V tom prípade by ste mali vedieť jednu podstatnú vec, a to, že optimalizácia neprebieha iba priamo na vašej webovej stránke. Dokonca by sa dalo povedať, že to najdôležitejšie, sa deje práve mimo nej. Aby sme nehovorili v hádankách, poďme rovno k veci. Aby malo SEO naozaj svoj zmysel, nemôžete zabúdať na OFF page SEO.
Muž sedí na gauči.jpg

Aký je rozdiel

SEO rozdeľujeme na takzvané on a off page. Prvý pojem označuje veci, ktoré sa dejú priamo na vašich stránkach. Základom sú určite kľúčové slová, niektoré z technických častí optimalizácie, používanie správnych nadpisov a tak ďalej. SEO, ktoré sa odohráva priamo na vašom webe máte stopercentne vo svojich rukách. To zároveň znamená, ž ich môžete do vysokej miery ovplyvniť vedome, a tak o nich nemôžeme hovoriť, ako o úplne objektívnych kritériách na to, aká populárna je vaša stránka v skutočnosti.

Teraz poďme k pojmu druhému. V tomto prípad hovoríme o optimalizácii, ktorá prebieha mimo vašich stránok. Základným nástrojom je budovanie spätných odkazov alebo ak chcete, tak linkbuilding. Ak neviete o čom presne hovoríme, tak id e o to, že odkazy na vašu stránku, budú na iných stránkach. Práve budovanie spätných odkazov vyhľadávače, takpovediac, berú do úvahy najviac. Aj toto síce ide ovplyvniť, no nie je to až tak jednoduché.Notebook položený na stole svieti v tme.jpg

Prečo to nie je až tak jednoduché? Spätné odkazy by mali byť vytvárané iba prirodzene. Inak povedané, nemali by ste si za nich napríklad platiť. To vám samozrejme nikto vyslovene nezakazuje, no vyhľadávače berú do úvahy viac off page seo práve preto, lebo do istej miery, ide o akýsi hlas ľudu. Ak sú s vami ľudia spokojní, tak o vás budú písať a hovoriť. To je jasná známka o tom, že sa o vás zaujímajú a vyhľadávače nemajú najmenší problém s tým, aby vás posunuli trošku vyššie. Preto by ste sa mali prednostne zameriavať, hlavne na to, čo a ako bude optimalizované mimo vášho webu.