Pod efektívne odvedené SEO sa podpisuje veľa faktorov. Jedným z nich sú aj kľúčové slová, respektíve kľúčové výrazy. Vedeli ste napríklad, že jedno slovo cez Google hľadá len 18 % užívateľov? To znamená, že väčšina ľudí hľadá vo forme slovných spojení zložených z minimálne dvoch slov.
Z hľadiska optimalizácie by sme mali voliť tie, čo budú najviac relevantné k hľadaným výrazom, avšak takisto budú vystihovať podstatu nášho webu. Musia mať teda tendenciu pritiahnuť záujemcov, no zároveň musia mať logický koncept s konkrétnou stránkou. Je preto vhodné pracovať s optimalizáciou kľúčových slov a tieto súľadiť s obsahom konkrétneho webu a jeho podstránok. Toto je jeden z najznámejších krokov, z ktorého plynie relevantnosť. Niektoré názory však poukazujú na to, že z hľadiska týchto „keywords“ je viac, než ich množstvo podstatnejšie ich umiestnenie a to do tematicky vhodného obsahu. Takýto obsah by ale nemal byť tvorený „roboticky“ a teda atraktívne čisto len pre prehliadač, ale napr. Google dokáže zhodnotiť aj to, či je takýto obsah dostatočne kvalitný. Mal by byť preto atraktívnym aj pre samotných návštevníkov, respektíve pre jeho čitateľov.
Ak sa máme zamerať na efektivitu, je lepšie optimalizovať každú podstránku pre iné kľúčové slovo alebo výraz. Nezaradiť ich všetky do jedného celku, ale efektívne ich rozdeliť medzi obsah na podstránkach.
Následne ďalším podstatným (off-page) faktorom je linkbuilding a budovanie spätných odkazov. Ide o najznámejší princíp, čo pracuje s vonkajšími faktormi a v prípade optimalizácie odkazov pôsobí zaujímavo tiež technika linkbaiting Seolight.
Spätné odkazy sa v prípade likbuildingu umiestňujú na externé, teda vonkajšie zdroje. To značí ich umiestnenie na „cudzie“ stránky, z ktorých ale takýto odkaz smeruje na váš web. Nielenže sa takto o vás dozvie návštevník konkrétneho obsahu, ale počet a kvalita linkov smerujúcich na konkrétnu stránku sa podpisujú takisto pod jej vyššie zaradenie vo vyhľadávači.