Linkbuillding alebo budovanie spätných odkazov je jedným z najpoužívanejších nástrojov z hľadiska SEO a snahy dosiahnuť pre web popredné miesto vo vyhľadávačoch. Ide teda o jeden zo spôsobov, ako dosiahnuť návštevnosť organickým, čiže prirodzeným spôsobom.
Nielenže sa kvalita a počet linkov smerujúcich na konkrétny web podpisujú pod jeho PageRank a následné umiestnenie na vyššej pozícii vo výsledkoch hľadania, ale takisto ide o výbornú „nenútenú“ reklamu či možnosť, ako sa návštevníkom konkrétneho obsahu dostať na oči. Užívateľom napríklad pri čítaní textového obsahu stačí, aby klikli na odkaz zahrnutý v texte, a ten ich následne presmeruje na požadovanú adresu, čiže konkrétnu webovú stránku, kam tento odkaz smeruje. A tento odkaz môže smerovať priamo na váš web, pričom bude umiestnený na „cudzích“ zdrojoch.
- Je však vhodné, aby bol odkaz vsunutý do tematicky blízkeho článku
- Takisto je výhodné týmto spôsosbom spolupracovať s obsahovo blízkym webom, prípadne zaradiť článok do tematicky zodpovedajúcej kategórie
- Rastie tým pravdepodobnosť zisku úprimných záujemcov o konkrétne služby či tovar.
Je síce pravda, že táto technika sa začína radiť k pionierom a v roku 2020 už v danej oblasti určite nejde o žiadnu novinku. To však automaticky neznamená, že táto obľúbená technika je vo svojej účinnosti zastaraná. Dlhodobé využívanie tohto nástroja, akým je linkbuilding môže byť vizitkou, že ide o preverený a populárny systém, rovnako tak o vhodnú alternatívu k plateným formám reklamy.
Z hľadiska SEO a teda optimalizácie pre vyhľadávače sa kvalita a počet spätných odkazov radí k tkzv „off-page“, čiže vonkajším faktorom umiestnenia. To znamená, že ak na konkrétny web smeruje veľa odkazov z kvalitných a bezpečných zdrojov (webov), rastie tým jeho vierohodnosť a relevancia k hľadaným výrazom. Na základe týchto faktorov budú „hľadací boti“ web poskytovať na vyšších a teda čo najviditeľnejších miestach pre užívateľa.