Pracujete na SEO, PR článkoch či obsahu vášho webu? V každom prípade budete potrebovať nájsť „tie správne slová“. Nehovorím o žiadnej tvorivej múze, ale o o kľúčových slovách. Ich hľadanie môže ukrojiť peknú časť z vášho rozpočtu, no pri zapojení trošky sedliackeho rozumu, to zvládnete aj úplne zadarmo. Pozrite sa ako na to. Zvládne to aj malé dieťa, skutočne to nestojí nič a je to zároveň aj dostatočne efektívne.
Zapojte sedliacky rozum
Viem, SEO špecialisti a zástupcovia SEO firiem sa možno budú chytať za hlavu, verte však, že na to neexistuje žiaden dôvod. Mnohé agentúry vám budú tvrdiť, že na začiatku SEO optimalizácie je potrebná analýza kľúčových slov. Nehovorím, že je to zbytočné, bez nej skutočne nebudete vedieť, aké kľúčové slová používať a aké nie.
Pravda je však taká, že pokiaľ potrebujete na SEO optimalizácii ušetriť alebo jednoducho nemáte peniaze nazvyš, viete si do istej miery pomôcť aj sami. Ako? Jednoducho sa spoľahnite na Google. Ak do tohto vyhľadávača začnete písať slovo, okamžite vám sám navrhne najčastejšie hľadané slovíčka a ich kombinácie. Dokonca aj potom, ako dáte dané slovo vyhľadať, nájdete na spodnej stránke Googla zoznam najčastejšie vyhľadávaných kľúčových slov.
Ak teda pôjdete vytvárať podstránku, ktorá je venovaná predaju pneumatík na bicykel, napíšte do Googla „bicykel pne…“, a on vám hneď začne vyhadzovať často vyhľadávané výrazy. Jednoduché že?
Je to efektívne rovnako?
Samozrejme, profesionálna analýza kľúčových slov je určite o niečo lepšia, teda z pohľadu kvality. Ak vo vašom rozpočte máte nejakú tú rezervu, určite je dobré ju zainvestovať aj do tejto sféry SEO. Vyššie spomenutý a popísaný postup je však veľmi dobrou pomôckou pre nás chudobných. Predsa len, SEO optimalizácie nie je úplne zadarmo, takže ak na nej môžete aspoň v niektorých častiach ušetriť, pre mnohých z vás to bude určite veľmi nápomocné riešenie.