Internet dokáže byť v súčasnosti azda najefektívnejším miestom pre zviditeľnenie ľubovoľnej podnikateľskej činnosti do očí verejnosti. Či už z hľadiska vytvorenia a umiestnenia spoplatnenej reklamy, alebo na druhej strane organického zviditeľnenia vášho webu v internetovom vyhľadávači. S reklamou sa dá šikovne manipulovať na sociálnych sieťach, na webových stránkach, takisto sa dá podsunúť napr. vo forme krátkeho videa do obsahu na Youtube, či už ako reklamný úsek v inom videu alebo vo forme normálneho príspevku. A známy je tiež Ad priestor vo vyhľadávači, akým je Google.
Google a respektíve internetové vyhľadávače vo všeobecnosti však ponúkajú tiež možnosť prirodzeného, teda organického a nespoplatneného zviditeľnenia.
A to sa dá dosiahnuť jednoducho tým, že necháme Google (prípadne iný populárny vyhľadávač) robiť si svoju prácu. Budeme sa však zaoberať vnútornými a vonkajšími faktormi našej stránky, jej úpravou a tvorbou do podoby, aby ju googleboti našli a označili za kvalitnú a relevantnú k hľadaným výrazom. Tým pádom ju bude vyhľadávač podsúvať na popredné miesta vo výsledkoch hľadania. A tým vlastne pre náš web získame prirodzenú, no za to veľmi dobrú viditeľnosť, z ktorej s najväčšou pravdepodobnosťou vzrastie návštevnosť a vznik konverzií.
Jednoducho to možno znie, ale celkový proces, ktorý sa musí podstúpiť, jednoduchý rozhodne nie je a už vôbec nie pre laika. Takisto treba rátať s tým, že tieto úkony si žiadajú svoj čas, rovnako tak aj výsledky nie sú okamžité. Najskôr je potrebná seo analýza vášho webu, aby sa pekne do detailu zistilo, aké body sa z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače na ňom musia zmeniť, respektíve upraviť.
- Snahou je prispôsobiť stránku čo najlepšie k algoritmom Google, aby ju tento následne uznal za relevantnú a kvalitnú, čím ju bude užívateľom poskytovať medzi poprednými výsledkami k ich hľadaným výrazom.