S niekoľkými miliardami pripojení denne sa internet stáva vhodným miestom, ako osloviť čo najväčší počet ľudí. Väčšina aktivít bežného života sa presúva do internetovej sféry. Z pohľadu biznisu online priestor poskytuje možnosť získania nových potenciálnych zákazníkov v širšom spektre. Rôznymi nástrojmi digitálneho marketingu dokážu majitelia e-shopov a web stránok ľahko dosiahnuť zvýšenie svojho profitu. Jedným z týchto spôsobov je napríklad PPC kampaň. Internetové prehliadače poskytujú pomoc pri vyhľadávaní stránok obsahujúcich želanú informáciu. Sú to však aj veľké výkladné skrine – častokrát bez nášho vedomia nepriamo masírujú našu pozornosť vybranými stránkami, ktoré spĺňajú ich vlastné kritériá relevantnosti. Web stránkam poskytujú možnosť propagácie a to prostredníctvom zvýhodnenej pozície v rámci vyhľadávania.

Marketin

Stránky (prevažne e-shopy) si tiež môžu predplatiť danú pozíciu a následne platia určitý poplatok na základe počtu klikov na ich reklamu. Samotné stránky akéhokoľvek charakteru profitujú aj z uverejňovania reklám inzerentov v rámci svojho obsahu. Ale nebol by to virtuálny svet, keby sa v ňom nenašla diera v systéme na nekalé praktiky. Click fraud patrí medzi metódy tzv. black hat SEO, alebo negatívnej SEO. Jej cieľom je buď poškodiť konkurenciu alebo umelo ovplyvniť vlastný zisk. Typickým príkladom click fraud-u v rámci PPC je situácia, kedy prevádzkovateľ stránky pomocou botov alebo najatých ľudí cielene kliká na reklamu, ktorú si platí konkurencia. Výsledkom je neprimerane veľa klikov a poplatok nad rámec rozpočtu. Po vyčerpaní vopred stanoveného počtu možných klikov sa reklama prestane zobrazovať. Click fraud tiež pomáha zvýšiť návštevnosť a stránkam s reklamnými linkmi zvýšiť profit.

SEO

Viac o tom, ako click fraud funguje? SEOlight vám pomôže vyznať sa v zložitých zákonitostiach digitálneho marketingu a SEO, prípadne si môžete nechať poradiť pri tvorbe vašej web stránky. Aj takým spôsobom, aby ste boli voči click fraudom imúnni.