Mnohí z nás sa s pojmom CAPTCHA stretli pri používaní internetu, ale nie veľmi sa nad tým zamýšľali. Respektíve zamýšľali sa maximálne nad otázkou, prečo má niekto potrebu testovať, či sme robot alebo človek. Zároveň takými bizarnými úlohami, ako je napríklad prepis zdeformovaných slov alebo vyberanie správnych obrázkov podľa zadania. CAPTCHA je v skutočnosti jedným z bezpečnostných nástrojov webových stránok a jej úlohou je detekovať, či návštevník stránky nie je softvér určený na spamovanie alebo hacknutie. Systém CAPTCHA je koncipovaný tak, aby jej úlohy bol schopný vyriešiť len človek. Od počiatkov z roku 1997 prešla CAPTCHA svojím vývojom. Je to aj reakcia na fakt, že umelá inteligencia tak isto nespí a má schopnosť adaptácie. Boti sú natoľko učenliví, že pomaly ale isto víťazia nad samotnou CAPTCHA a vedú ju k zániku. A väčšina z nás sa tomu ani veľmi nečuduje.

SEO

Z hľadiska užívateľskej skúsenosti je pre bežného návštevníka webových stránok nevyhnutnosť prejsť cez test CAPTCHA mierne otravným zážitkom. Keď naším jediným cieľom je sa konečne preklikať tam, kde sme chceli, sa človek častokrát dostáva do situácie, že sám sklame vieru systému v jeho inteligenčnú nadradenosť nad robotmi a ani po niekoľkých pokusoch nie je schopný rozlúštiť tú zapeklitú úlohu.

CAPTCHA

Na webové stránky môže mať CAPTCHA negatívny SEO dopad, už len z toho dôvodu, že človek skrátka stratí trpezlivosť a zo stránky jednoducho odíde. Je to možno aj jeden z dôvodov, prečo sa napríklad Google rozhodol ukončiť toto trápenie a zaviedol zjednodušený systém overenia, kedy stačí zakliknúť kolonku „Nie som robot“. Do popredia sa dostáva tiež tzv. NO CAPTCHA – menej invazívny, skrytý spôsob, kedy sa „Nie som robot“ kolonka objaví len pri podozrivom správaní na webe. Je dosť zložité nájsť ideálny balans medzi optimalizáciou vašej stránky z pohľadu SEO a zachovaním bezpečnosti prostredníctvom CAPTCHA Seolight vám s tým ale dokáže pomôcť. Od tvorby web stránky až po kompletnú SEO správu. Zjednodušte život sebe, aj návštevníkom vášho webu.