Na jednej strane môžeme mať relatívne atraktívny web so zaujímavým obsahom, na druhej strane ho však v internetových vyhľadávačoch takmer nie je vidno. K tomu, aby stránka plnila svoj potenciál a zobrazovala sa v Google mnohým užívateľom, musia byť jej vnútorné ako aj vonkajšie faktory upravené do podoby, ktorá by vyhovovala kritériám tohto vyhľadávača a jeho hľadacím robotom.

Samozrejme obsah a celková forma stránky musí vyhovovať tiež potenciálnym návštevníkom. O poskytnutie takéhoto obsahu sa snaží práve Google (alebo aj iné vyhľadávače), keď svojim užívateľom poskytuje nájdené výsledky zoradené podľa relevancie a kvality k hľadaným výrazom. Je to však robot a má svoje naprogramované posudky.

žaby, google

Preto ak má stránka zastávať viditeľné a popredné miesto v tomto vyhľadávači a byť tak veľmi dobre viditeľná, musí hrať podľa pravidiel Google a jeho algoritmov. To znamená, že vy ako napr. aj ja môžeme posúdiť, že vaša stánka je dostatočne dobrá, ale Google môže nájsť mnohé detaily či „chyby“, kvôli ktorým ju pri vyhľadávaní neposkytuje na vyšších miestach vo svojich výsledkoch. A vtedy by mal prísť na rad seo špecialista.

Google, macbook

Ten by mal následne pracovať so všetkými známymi vnútornými ako aj vonkajšími faktormi optimalizácie(on-page a off-page SEO) a použiť mnohé praktiky, nástroje a „know-how“, ktoré následne zaručia viditeľné povýšenie konkrétneho webu. Takýmito postupmi sa dá dosiahnuť organické (neplatené) zviditeľnenie, ktoré s najvyššou pravdepodobnosťou povedie k vzrastu návštevnosti a vykonaniu konverzií na tomto webe.

Na rozdiel od spoplatnenej reklamy sa týmto organickým procesom dá dosiahnuť dlhodobejší efekt aj po tom, ako sa optimalizáciou skončí. Na druhej strane je potrebné rátať s tým, že takáto práca a jej výsledky si rovnako žiadajú dlhší čas, čo však v nejednom prípade nakoniec stojí za to.