Internetový vyhľadávač má svojich „hľadacích botov“, čo na základe zadania hľadaného výrazu a stlačenia klávesy Enter prehliadnu širokú internetovú databázu a behom sekundy poskytnú užívateľovi výsledky zoradené podľa relevancie a kvality.
Toto je dôvod, prečo sa niektoré výsledky nachádzajú na samom vrchu a sú tak veľmi dobre viditeľné, pričom niektoré sú kdesi na zadných stranách. A pokiaľ sa na prednejších pozíciách chcete nachádzať aj vy so svojim webom, je dôležité vsadiť na odborne prevedené SEO, čiže optimalizáciu pre vyhľadávače.
Pod takýto proces totiž spadá veľa bodov a každý z nich si pýta detailnú pozornosť. Existujú vnútorné ako aj vonkajšie dôvody, čo sa podpisujú pod aktuálne poradie stránky vo vyhľadávačoch. A s týmito dokážu odborne pracovať seo faktory Seolight. A to do podoby, aby vaša stránka dosahovala ideálne najvyššie miesto vo výsledkoch vzhľadom k svojmu maximálnemu potenciálu. Z takéhoto umiestnenia následne vzniká kvalitná viditeľnosť a s ňou efektívne rastúca návštevnosť webu.
Mieriť sa dá pritom na u nás najpoužívanejší vyhľadávač, akým je Google. Dosiahnuť funkčnosť však treba takisto tvorbou efektívneho obsahu a vhodnými kľúčovými slovami. Sú to v skratke tie slová, vďaka ktorým vás majú najvyššiu šancu nájsť potenciálni záujemcovia o danú tému, produkty alebo služby. Preto musia byť čo najviac relevantné.
- Obsah pritom musí zodpovedať kritériám Google, ale takisto záujmu svojim čitateľom, teda musí byť efektívny a rovnako tak kvalitný. Po štylistickej, informatívnej a technickej stránke.
Je ale veľa faktorov, ktoré sa v prípade očakávaného úspechu musia prispôsobovať kritériám Google. Sú to vnútorné body, na aké sa treba zamerať, a to na štruktúru URL, titulok. Meta description, nadpisy, obsah webu, jeho responzívnosť a celkovú funkčnosť.
Sú tu ale aj vonkajšie vplyvy, na aké sa musíme zamerať. A tu sa k najznámejším praktikám radí napríklad linkbuilding a práca so spätnými odkazmi.