Každý vie, čo je to Google, minimálne že ide o internetový vyhľadávač, vďaka ktorému nájdeme všetko za pár sekúnd. Zaujímavejšia je skôr otázka, ako to funguje a prečo nám vyhľadávač k hľadaným výrazom poskytuje výsledky v určitom poradí. Fakt, že niektoré odkazy sú na prvých stranách a na tieto pravdepodobne kliknete, to nie je náhoda.
Veľa stránok podstupuje seo, teda takzvanú optimalizáciu pre vyhľadávače (search engine optimization). Tento proces je kľúčový pre vlastníkov komerčných webov a e-shopov, ktorí sa v nemalej miere spoliehajú na rastúcu návštevnosť z Google, prípadne z Yahoo, Seznamu, Bing, apod. Teda na to, že veľa ľudí ich nájde práve týmto spôsobom. Na základe kľúčových slov a výrazov, ktoré zadajú do vyhľadávača a ten užívateľom poskytne odkaz na relevantný obsah konkrétneho webu.
- Samozrejme na pozícii, na ktorej bude tento odkaz dobre viditeľný, ideálne teda niekde na prvých dvoch až troch stranách vo výsledkoch.
Presnú pozíciu vám ale v skutočnosti nikto nevie zaručiť. A ak áno, tak pravdepodobne klame. Pretože táto pozícia dokáže byť veľmi nestála a k tomu, aby si držala čo najvyššie miesto, sa musí vykonávať práve spomenutá optimalizácia. Tá ale môže byť vykonávaná rôzne a môžeme sa pri nej dopustiť chýb a penalizácií, preto sa veľa vlastníkov stránok obráti na odbornú agentúru, čo sa týmto procesom zaoberá už niekoľko rokov.
- Práve profesionálne vykonaná search engine optimization dokáže vašu stránku vystreliť na predné pozície.
V tomto smere dokonca môžete konkurovať aj známejším konkurenčným firmám. Pokiaľ je vašou prioritou podnikanie na internete a oplatí sa vám vsadiť na návštevnosť z vyhľadávačov, potom ide o to najlepšie riešenie. Organické zviditeľnenie vo vyhľadávačoch je navyše bezplatné, pretože sa dosiahne prirodzeným spôsobom, nejde tak o žiadnu platenú reklamu.