Pri vykonávaní funkčnej optimalizácie pre vyhľadávače, teda takzvaného seo, je cieľom dosiahnuť pre konkrétny web vyššiu priečku v zobrazení výsledkov hľadania vo vyhľadávačoch, akým je napríklad Google. A jedným z dôležitých faktorov sú v tomto prípade kľúčové slová google alebo tkzv keywords.
A to je zároveň dôvod, prečo je dôležitým bodom optimalizácie tvorba kvalitného a efektívneho obsahu. Seo, slová
Pretože do takéhoto obsahu by mali byť vsunuté práve efektívne keywords, z ktorých by mal vlastne vychádzať obsah textu. Samozrejme musia sa však dotýkať konkrétneho odvetvia a mať logický koncept. Pre Google je síce kľúčové spojenie znamením, ale zisťuje takisto celkový obsah, či je tento dostatočne kvalitný a relevantný, aby mohol byť skutočne zaradený medzi popredné výsledky a takto poskytnutý užívateľovi na prvých miestach.
Text je najlepšie tvoriť z relevantných kľúčových slov alebo fráz a tieto v ňom budú zakompenzované. Malo by ísť takisto o výrazy, čo by dvoma-troma slovami vedeli najlepšie vystihnúť pointu článku, no samozrejme vyplatí sa vychádzať z analýzy kľúčových slov a toho, aby vás vo vyhľadávači našlo čo možno najviac užívateľov, ktorých daná téma, služby alebo produkty zaujímajú.Číslice, kód
Rovnako sa oplatí byť vo výrazoch konkrétnejší. Pokiaľ sa napríklad vaša činnosť zaoberá požičovňou áut, faktorom záujmu je zväčša aj miesto, kde sa táto nachádza. Preto sa oplatí používať slovné spojenia ako napríklad „požičovňa áut trnava“. Týmto spôsobom vás skôr nájde okruh záujemcov, ktorým vyhovuje táto konkrétnejšia ponuka a nemajú napr. záujem o autopožičovne v Žiline či Bratislave.

  • Ak chceme z keywords vyťažiť čo možno najlepší efekt, tak platí, že dôležitejšie než ich množstvo, je ich umiestnenie a to do kvalitného textového obsahu alebo na weby, ktoré sú funkčné, optimalizované a navštevované.