S online marketingom sa veľmi často spája úvaha, či je z hľadiska efektívneho zviditeľnenia a reklamy výhodnejšie investovať do PPC reklám alebo organického zviditeľnenia vo vyhľadávačoch, čiže do SEO. V stručnosti možno povedať, že seo optimalizácia prináša o niečo rozsiahlejší efekt, na druhej strane pozitívom platených reklám sú zasa rýchlejšie a merateľné výsledky. Pravdou http://zpevnik.antonio.cz/spiritual/za-svou-pravdou-stat však je, že ideálna je vzájomná kombinácia oboch týchto nástrojov.
Zaujímavo ale pôsobí fakt, že druhá zmienená možnosť (SEO) je z hľadiska umiestnenia vášho webu na popredných priečkach bezplatná, no vedie k nej pomerne náročný proces. A vo väčšine prípadoch platí, že za jeho kvalitné, respektíve odborné prevedenie je vhodné zaplatiť za prácu rokmi skúseným profesionálom .
Optimalizácia pre vyhľadávače (Search Engine Optimization)
Ako už bolo načrtnuté, ide o dlhodobejší, avšak funkčný proces. Hľadí na všetky vnútorné a vonkajšie faktory, pričom ich upravuje do podoby, aby čo najlepšie vyhovovali internetovým vyhľadávačom, najčastejšie Googleu a jeho vyhľadávacím botom. Cieľom je dosiahnuť, aby boti pri hľadaní uznali konkrétny web za čo najviac relevantný a kvalitný k hľadaným výrazom. Tým pádom odkaz na tento web poskytnú užívateľovi na popredných, respektíve veľmi dobre viditeľných priečkach.
- V prípade, ak sa rozhodnete s kompletnou optimalizáciou skončiť, výsledky sú efektívne spravidla ešte niekoľko mesiacov po ukončení.
Postupy SEO zahŕňajú veľa postupov, a to od vnútornej úpravy stránky, rýchlosti jej načítania, kompatibility, cez úpravu a tvorbu obsahu až po vonkajšie faktory, k akým sa radí linkbuilng alebo umiestňovanie spätných linkov na „cudzie“ webové stránky. Dôležitú úlohu zohráva takisto zistenie a následné použitie efektívnych kľúčových slov alebo fráz.
- Všetko, čo spraví váš web atraktívny nielen pre užívateľov, ale takisto z hľadiska internetových vyhľadávačov.